mizzbrunett

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Helena Eriksson - 20 februari 2013 21:41

Hihi, chattar med en kompis och imorgon ska vi starta blogg tillsammans om hästar, berättar mer imorgon godnatt..

Av Helena Eriksson - 20 februari 2013 19:22

Hej hej, nu sitter jag vid datorn och tittar runt lite. 

Jag blir hemma imorgon också, mår inte bra   


Jag tänkte berätta en sak som jag inte skrivit här men som ni borde veta. 

I somras var jag på ridläger, på Taffsnäs Gård i Gnesta. Det var en av dom underbaraste veckorna i mitt liv.

Alla som är med på lägret får en egen fjording i en vecka. Det finns ungefär 20-30 andra underbara kompisar på lägret. 

I fjol hade jag hästen Micro, nr 14. Alla hästar har ett rakat nr på rumpan så man ska skilja dom åt. 

Men i sommar ska jag dit igen. I 8 dagar ska jag vistas där. Jag kommer blogga mer om vad man (gör) där när vi är på lägret. 

Men man rider 2 pass om dagen, man gör lite olika saker. En dag i veckan har vi en hoppdag. Man hoppas olika högt beroende på ridvana. 

Vi delas upp i 3 grupper beroende på ridvana då. 

Sen får en grupp rida ut, en får rida i paddoken och en i ridhuset.

En dag badar vi med hästarna också i sjön.

Det är livet säger jag bara. Men man lär sig jätte mycket.

Men när vi inte rider arbetar vi i stallet, i ridhuset eller paddoken och gör snyggt.

Eller så ligger vi taffsnäs-fjortisar och pratar om alla taffsnäs-fjordingar    

Man bjuds på fukost, lunch, mellanmål, middag och kvällmacka varje dag. 

Men jag lovar att ni får ett underbart läger helt änkelt.




Av Helena Eriksson - 20 februari 2013 11:04

Hej, nu ligger jag i soffan och skriver på kik. Jag och mina kompisar sååå normala, hihi!! Men jag orkar nog inte göra nån video haul eftersom jag är sjuk och grimman är ju i stallet så det får komma en bild haul nån dag om det är ok??
Jag tänkte också länka tillåten blogg som min kompis har.
Www.majasblogg.blogg.se
Nu är klockan typ 11 och jag är hungrig så mamma håller på att fixa lunch.
Hon är inte hemma för att jag är hemma utanför att hon är sjuk hon med :(
Men jag ligger också och läser lite i en rasbok om hästar. Den är så bra!! Men vi hörs hörni, ville bara slänga in ett inlägg ;)

Av Helena Eriksson - 20 februari 2013 08:49

Hej hej! Förlåt att jag inte bloggade igår. Jag orkade inte :(
Idag har jag blivit sjuk så det var inte så konstigt att jag inte orkade igår.
Igår när jag red gick det bra. Vi red mest i djupsnön och lite i området då.
Ruskprick fick sin nya grimma igår och han blev super söt <3
Nu orkar inte jag blogga mer, hörs sen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkomna till min blogg, jag är en glad tjej på 11 år som älskar hästar, min familj, mina kompisar, fota och min husdjur.
Jag lever ett vanligt liv med massa roligheter som jag kommer skriva om varje dag... Följ gärna mig på den här bloggen s

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards